Śliwka kalifornijska debiutuje na targach WorldFood Warsaw

150x110

Branża śliwki suszonej z Kalifornii debiutuje na międzynarodowych targach żywności i napojów WorldFood Warsaw, odbywających się w Warszawie. Zwiedzający zapoznają się z szeroką gamą produktów wytwarzanych ze śliwek kalifornijskich będących wszechstronnym i inspirującym składnikiem produktów spożywczych.

Ekspozycja California Prune Board, organizacji zrzeszającej 900 kalifornijskich plantatorów oraz 29 firm konfekcjonujących, stanowi prezentację możliwości wykorzystania suszonych śliwek w przemyśle spożywczym. Po raz pierwszy w Polsce, zwiedzający targi zapoznają się z innowacyjnymi i naturalnymi produktami wytwarzanymi ze śliwek kalifornijskich. Na stoisku znajdą się m.in. pasta oraz puree z suszonych śliwek kalifornijskich, mogące stanowić substytut olejów i tłuszczów dla utrzymania wilgotności produktu i wzbogacenia jego smaku, a także koncentrat, czyli czysty, odwodniony ekstrakt śliwkowy. Walory produktów pochodnych ze śliwek kalifornijskich docenią producenci wyrobów piekarniczych, zbożowych, słodyczy, sosów, mięs i nabiału.

Korzystne trendy

Aktualne trendy konsumenckie sprzyjają wytwórcom produktów zawierających w swym składzie śliwki kalifornijskie.

„Dla świadomych i coraz bardziej skoncentrowanych na jakości zagranicznych konsumentów, śliwka kalifornijska już jest synonimem produktu premium. Świadczy o tym chociażby jej wykorzystanie w świątecznym puddingu sprzedawanym w luksusowym, londyńskim domu towarowym Harrods czy też w bożonarodzeniowym cieście marki Waitrose autorstwa światowego autorytetu kulinarnego, trzygwiazdkowego chefa Hestona Blumenthala” – mówi Mark Dorman, European Marketing Director, California Prune Board (Europe).

W Polsce śliwkę kalifornijską doceniają nie tylko właściciele najlepszych cukierni czy producenci wysokiej jakości produktów żywnościowych, ale także najlepsi szefowie kuchni.  W tym roku, nagradzany szef Witek Iwański wykorzystał swój kunszt oraz wszechstronność i smak śliwki kalifornijskiej tworząc w oparciu o nią koncepcyjne, pełne, degustacyjne menu zaprezentowane na specjalnym pokazie prasowym.

Naturalnie odżywcze

Śliwka kalifornijska idealnie wpisuje się także w trend zdrowego odżywiania. Branża suszonych śliwek z Kalifornii nieustannie inwestuje w rozwój badań naukowych, których celem jest poznanie kolejnych walorów odżywczych owoców. Obecnie suszona śliwka jest jedynym suszonym owocem certyfikowanym oficjalnym oświadczeniem Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (European Food Safety Authority), mówiącego o tym, że spożywanie 100g tych owoców, jako elementu zdrowej, zbilansowanej diety oraz zdrowego trybu życia, pomaga zachować prawidłowe funkcjonowanie jelit.

„Kolejne obiecujące wyniki badań nad korzystnym wpływem suszonych śliwek na zdrowie kości płyną z amerykańskich uniwersytetów. To dobre wiadomości dla producentów żywności, bo jak wynika z naszych obserwacji, współcześni konsumenci podchodzą do wyboru produktów w sposób funkcjonalny. Szukają produktów, które nie tylko świetnie smakują i są wysokiej jakości, ale także posiadają składniki odżywcze o korzystnym wpływie na ich organizm. Śliwka kalifornijska, będąca poręczną i dostępną przez cały rok przekąską, idealnie więc odpowiada na potrzeby dzisiejszych konsumentów” – mówi Esther Ritson-Elliott, European Marketing Manager, California Prune Board (Europe).

Polskie perspektywy

California Prune Board zauważa potencjał polskiego rynku i od blisko 2 lat prowadzi aktywne działania marketingowe skierowane do profesjonalistów z branży spożywczej oraz konsumentów, zwiększając świadomość na temat najwyższej jakości, kulinarnej wszechstronności oraz walorów zdrowotnych śliwek suszonych z Kalifornii.

Kalifornijczycy odbierają polski rynek jako obiecujący, co potwierdzają wyniki prowadzonych przez nas badań. Co najważniejsze, polskim konsumentom smakują nasze śliwki, a ich kalifornijskie pochodzenie jest dodatkowym atutem. Pozytywne perspektywy wyłaniają się również z badania przeprowadzonego przez firmę Rose Reserach, którego wyniki wskazują, że 30 proc. respondentów zamierza kupować więcej suszonych śliwek w przyszłości” – dodaje Mark Dorman.

California Prune Board zaprasza osoby zainteresowane gamą produktów ze śliwek kalifornijskich oraz rozmową z branżowymi ekspertami do odwiedzania stoiska nr F16 podczas targów WorldFood Warsaw, odbywających się w dniach 19-21 kwietnia w Warszawie, na terenie Expo XXI.


dostarczył infoWire.pl